Fakty i mity o certyfikatach dla biznesu

  • 5 listopada 2020
  • Autor: PFP

Czy certyfikat realnie wpłynie na wizerunek mojej firmy?
O jaki certyfikat aplikować?
A może im więcej wyróżnień, tym lepiej?

– to najczęstsze pytania, jakie nasi eksperci słyszą od przedsiębiorców. Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu w certyfikacji biznesu jesteśmy w stanie na te pytania odpowiedzieć.

Tak – uzyskanie certyfikatu ma realny wpływ na wizerunek firmy, i nie tylko na to. Bezpośrednio przekłada się też na sprzedaż. Z badania CAWI wynika, że aż 55% Polaków chętniej sięga po produkty, które posiadają certyfikaty, np. ekologiczne czy etyczne.[1] Umieszczenie symbolu certyfikatu na opakowaniu, ulotce czy wizytówce firmy to prosty i czytelny komunikat, który pozwala przekazać naszemu potencjalnemu interesariuszowi informacje o jakości produktu czy usługi, sposobie zarządzania firmą lub jej zaangażowaniu społecznym. Dodatkowo informacje te są podparte opinią zewnętrznej, niezależnej instytucji, a przez to bardziej wiarygodne.

O ile certyfikaty przynoszą firmie wymierne korzyści, to ich liczba już niekoniecznie musi przekładać się na proporcjonalne rezultaty. Wręcz przeciwnie – posługiwanie się dużą liczbą certyfikatów czyni je mniej czytelnymi i negatywnie wpływa na postrzeganie ich wartości przez odbiorcę. Warto zdecydować się na jeden certyfikat, cieszący się zaufaniem społecznym i wiążący się z rzeczywistą weryfikacją. Wyróżnienie, do którego uzyskania wystarczy uiszczenie odpowiedniej opłaty, może wizerunkowi firmy bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Organizacji certyfikujących przedsiębiorstwa są setki. Nie należy ich jednak traktować równo. Jednym z najdłużej obecnych na polskim rynku jest certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Czym różni się od innych? Głównie wiarygodnością. Nie da się go bowiem nabyć drogą handlową. Przyznawany jest na podstawie szczegółowej, dwuetapowej weryfikacji i audytu w siedzibie firmy. Eksperci oceniają, czy firma terminowo reguluje zobowiązania finansowe, rzetelnie przeprowadza proces reklamacji, zapewnia pracownikom bezpieczne warunki pracy, wykazuje dbałość o środowisko i przestrzega zasad uczciwej konkurencji. W ciągu 22 lat certyfikat przyznany został ponad 2 500 firmom, w tym Kanlux, Polpharmie czy Grupie Tarczyński.

Zwykle widzimy jedynie efekt końcowy działalności firmy – jej usługi czy produkty – mówi Anna Szcześniak Członek Komisji Ogólnopolskiej programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” – A przedsiębiorcy chcą też pokazać, jakimi wartościami kierują się w swojej działalności, jak traktują pracowników, jakie działania podejmują na rzecz ochrony środowiska.  Nasz certyfikat to prosty i rozpoznawalny komunikat, że dana firma jest uczciwa i możemy oczekiwać od niej najwyższych standardów.

Więcej informacji na temat certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 01  lub na stronie www.fairplay.pl

[1] Badanie CAWI z 2019 r. zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej 1049 dorosłych Polaków na potrzeby projektu Nienieodpowiedzialni.

Powiązane wpisy

Skontaktuj się z naszym ekspertem
i poznaj szczegóły uczestnictwa w programie!

    Imię i nazwisko *
    Adres e-mail *
    Numer telefonu

    * Pola oznaczone gwiązdką są obowiązkowe.

    Instytucje wspierające
    Organizator i partnerzy

    Organizator Programu:
    Program afiliowany przy KIG:
    Patronat Honorowy nad Galą 26. edycji programu Przedsiębiorstwo Fair Play

    Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć na stronie: polityka prywatności.